Som Jimmy Jansson skulle ha sagt:

Godmorgon världen!

Nu sitter jag här vid frukostbordet och bloggar. Klockan är 6. Jag borde sova. Så varför sover jag inte? Bra fråga. Jag har sovit riktigt dåligt inatt. Likaså natten innan. Men då vardet för att d et var så infernaliskt kallt i rummet! Jag frös redan när jag gick till sängs, då iförd långärmad - visserligen tunn - bomullströja och pyjamasbyor i flanell. Rutiga, grymt snygga! Hur som helst, vaknade 01.28. Insåg att jag frös. Försökte somna om i alla fall... men det gick ju inte. Drog täcket över huvudet i ett lönlöst försök att stänga ute den bitande frosten. Bestämde mig för att det var lika bra att resignera och letade i mörkret upp en varm tröja. En ullkofta blev det. Varm kan jag lova! Drog även på mig ett par i Skottland inköpta vinröda termosockor. Det var som att stiga in i himmelriket! Skyn öppnade sig, änglarna steg ner och ett korus av "halleluja" fyllde rummet. Jag kände hur värmen långsamt fyllde min kropp igen. Och jag kunde somna om :)

Inatt vet jag inte varför sömnen inte skött sig som den borde. Jag har vaknat flera gånger, och nu är det inte längre för kallt (jag höjde värmen igår morse). Jag kanske omedvetet l åg och oroade mig över brunchen jag ska hålla i imorgon? Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska bjuda på än. Eller ja... jag vet att jag ska ta fram ett par surdegsbröd jag bakat, och så har jag köpt apelsinmarmelad med whiskysmak och fläderdryck. En bra början, men knappast tillräckligt. Funderar på spenatpiroger. Det är gott, och inte så svårt att svänga ihop.


Dagens frukost:

En skål medelhavsyoghurt med müsli och hallon
En skiva hårt bröd med avocado
En kopp te
En bit röd paprika



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0