Stressad och nervös... kan inte sova!

Klockan är strax efter tre... det är mörkt, alla sover. Utom jag. Jag har legat halvvaken från ett. La mig strax efter tio, så jag borde inte vara vaken nu. Jag borde sova. Men det går inte. Jag tror att det beror på att jag är stressad, utan att riktigt veta om det, inför hemflytten. Det är så mycket som ska göras, och jag kom på igår hur mycket jag kommer att sakna två av mina bästa vänner här. Jag känner mig nervös över att få rummet inspekterat av landlorden, nervös över om han kommer att komma i tid (ska beställa taxi till 05.00 torsdag morgon, och landlorden föredrog att kolla rummet då och inte kvällen innan) och nervös över om jag kommer att behöva bråka för att få min deposition utbetald eller om jag, som jag hoppas, får den i handen innan jag åker. Dessutom är jag lite orolig över hur jag ska lyckas släpa allt bagage på flygplatsen. Min packning kommer att bestå av en stor resväska, en bag, en kabinväska och min laptopväska. Som tur är blir jag hämtad på Arlanda och slipper ta flygbussen :)

Egentligen vet jag ju att allt kommer att lösa sig, och att det inte egentligen kommer att vara några problem. Eller ja... när det gäller min deposition på lägenheten vete tusan... har hört så många historier om folk som inte får tillbaka sina pengar.

När jag väl kommer hem igen kommer jag inte att ha nåt jobb men en massa utgifter. Behöver ett träningskort och SL-kort. Måste även köpa lite nya kläder eftersom mycket ligger nerpackat hemma och mycket har jag slängt här innan jag åker. Sen tillkommer julklappar, middagar och fika med alla jag nte träffat på ett år, och såklart lite onödigt julpynt och sånt.

Hmm... tiden går långsamt. Snaart halv fyra, långt ifrån dags att stiga upp och äta frukost. Blir väl att liggaoch stirra i taket nån timme till i alla fall. Hoppas att ni andra sover bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0