Regn och blåst i joggingspåret

Jag tog mig i kragen och gav mig ut på en lten joggingtur! Jag anade att det skulle komma regn, himlen var så där vackert blålila som den bara är när regnet är nära. Men nu hade jag bestämt mig, och tänkte inte låta vädret ändra på det. Alltså gav jag mig av. Det tog bara några minuter och sen öppnade sig himlen. Men det var inte så farligt, jag har sprungit i värre väder. Det var inte kallt och det blåste inte - än. Eftersom det var ett tag sen jag sprang en lite längre sträcka bestämde jag mig för att förlänga rundan idag. Tyvärr ville vädret annorlunda. Strax innan jag kom till platsen där man kan välja att förlänga rundan eller springa tillbaka började det blåsa. Och nu snackar vi riktig blåst! Jag fick hålla hårt i mössan för att den skulle stanna kvar. Släppte den för någon sekund varpå den genast flög av och jag fick börja jaga mössa! Kände att jag inte hade nån lust att springa i den blåsten. så lite besviken vände jag om och joggade hemåt. Men jag var lite duktig i alla fall - jag ökade takten något för att kompensera den förlorade extrasvängen.

När jag kom hem var jag ännu duktigare. Började med att hänga upp de våta kläderna på tork och sedan satte jag på mig lite gympavänliga kläder och körde en del övningar på golvet.

Dagens övningar:
Vanliga situps
Sneda situps
Armhävningar
Kissande hunden
Tricepshäv
Utfall
Knäböj
Upphopp
Rygglyft




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0