Pasta med spenat och keso

Gårdagens middag blev ett spännande hopkok av det jag hade hemma. Kylen ekade nästan tom. En burk keso och två ägg stirrade på mig när jag öppnade kylskåpsdörren. Innehållet i frysen var inte mycket bättre: några ledsna hallon, gröna ärtor och spenat. Hmmm... vad göra? Klockan var dessutom redan 20.00 (jobbade sent) så det skulle få fort. Bestämde mig för en röra av spenat och keso. Till detta kokade jag den sista pastan som fanns i skafferiet. Och jaa, jag ska handla! ;)



Ingredienser:
en fjärdedels burk keso
önskad mängd spenat
chilikrydda
salt
peppar
muskot

  • Tina spenaten i en kastrull, tillsätt kryddor och låt koka upp. Puttra på låg värme ca 10 min, eller så lång tid det tar att koka pastan.
  • Koka pastan enligt anvisningar.
  • Rör ned keson i spenaten.
  • Servera!

Kommentarer
Postat av: sandra

Låter jättegott och ett recept jag klart ska prova! Kul att någon annan har fastnat lika hårt för keso som jag har :)

2010-11-11 @ 15:03:40
URL: http://itrimsandra.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0