Kesoplättar

Filibabba är en av många hemsidor som har recept och fina bilder på kesoplättar. Jag har länge varit sugen på att prova, så ikväll var det premiär. Och vilket misslyckande... jag rörde ihop keso, ägg och lite mjöl och hällde i stekpannan. Det blev mest en gegga och inte alls plättar. Blev lite besviken över resultatet, men den stekta kesogeggan var åtminstone god, så jag tänker försöka igen.

Mitt recept, som kanske påverkade resultatet negativt, var ett ägg, några skedar keso och nån tesked mjöl. Som ni kan se ser inte mina plättar ut som Filibabbas.  Men som sagt, jag ger inte upp. Jag kommer att prova igen, och jag kommer att lyckas. Då får ni se snygga bilder, lovar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0