Fishy

Det blev tyvärr inga bilder från middagen igår, men det var riktigt gott!
Vi kokade ris, och så gjorde vi en röra på tonfisk, hackad gul och röd lök, hackad paprika, skivad svamp, ärtor, spenat och creme fraiche. Kryddade ganska ordentligt med salt, peppar och vitlök. Det var verkligen supergott!

Hehe, den här veckan blir en riktig fiskvecka för mig. Kokt inlagd lax till lunch onsdag och torsdag, rökt lax på frukostmackan torsdag och fredag, rökt lax på middagsomeletten onsdag, tonfisk til middag torsdag, makrill till lunch fredag och lördag samt makrill även söndag middag. Men alla säger ju att fisk är nyttigt, så varför inte? :)

Eftersom jag lämnar Skottland nästa torsdag tänkte jag passa på och äta en sista sunday roast. Det finns ett litet hotell i närheten av där jag bor, så jag ska testa deras roast beef with yorkshire pudding.




Kommentarer
Postat av: Erika

låter gott!

Missa inte chansen att vinna en presentkort på en fin canvastavla jag nyligen lagt upp :-)



http://onechicmama.blogg.se/2010/november/sumppix.html#comment

2010-11-19 @ 23:54:32
URL: http://onechicmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0