Dagens träning

Godkväll!

Idag var det en riktigt fin dag. Det var soligt och blåste nästan inte alls. De hade alltså varit en perfekt dag för en löprunda. Men jag kände att eftersom jag hade sovit så dåligt hela natten vore det bättre med en långpromenad. Fråga mig inte varför jag tänkte så, det var nog mest ett sätt att rättfärdiga inför mig själv att jag valde att inte springa. Hur som helst, jag tog en långpromenad på knappt en och en halv timme. Inte alltför dåligt va?

Vilka är de positiva effekterna av att promenera dagligen?

  • Du ökar förbränningen vilket gör att du går ner i vikt.
  • Du minskar stressen i vardagen.
  • Du får bättre kondition.
  • Du får ny energi för att orka med dagen.
  • Du stärker hela din kropp och din hållning.
  • Du sänker ditt blodtryck.
  • Du stärker dina fotleder, vilket är positivt för att hålla lederna vid liv.
  • Dina tarmar mår bättre.
  • Du spar på din ekonomi.
  • Du får bättre tankeverksamhet och känner dig klokare.
  • Du minskar riskerna för skador om du håller kroppen igång.
Källa: dietguiden.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0