Bara två veckor kvar

Så var det morgon igen. Och det är lördag!! Ska träffa en kompis senare idag för att fira att vi har varit här i Skottland ett år. Vi har ingen riktig plan än, men det kommer att bli mat och vin i alla fall. Eftersom hon delar lägenhet med sin pojkvän istället för med tre random människor (som jag) ska vi vara hos henne.

På sätt och vis kommer vårt firande av ettårsdagen även vara ett farväl eftersom jag lämnar UK om två veckor. Känns konstigt men samtidigt skönt. Jag längtar faktiskt efter Sverige och allt det som jag var trött på när jag åkte. Jag vill tillbaka till rutinerna, de kända trakterna och alla mina vänner. Jag är glad att jag tog chansen att jobba utomlands för det har vart en otrolig upplevelse. Jag har lärt mig mycket om både mig själv och mina vänner. Jag har till exempel insett vilka som faktiskt är riktiga vänner och inte bara människor jag tycker om och har försökt hålla kontakt med. De som inte ens har hört av sig på Facebook under det här året kan ta och dra nåt gammalt över sig. De är inte värda min tid. Däremot är mina riktiga vänner värda så mycket mer och jag kommer att vilja träffa dem hela tiden när jag är hemma igen. Jag kommer att terrorisera med telefonsamtal och SMS, och hoppas på fikastunder, lunchsällskap och middagar. Kanske en och annan after work kan vara trevligt också. Och bruncher! Och kvällste! Ni hör ju, det finns hur mycket som helst jag vill göra. Undrar hur jag ska få tiden att räcka till??

I Sverige har jag dessutom mina två katter som väntar. Det har varit skönt att vara kattfri ett tag. Man blir väldigt låst med katt, även om det lättare att låta nån ta hand om en katt än om en hund nån helg. Jag har haft tur som har mina underbara föräldrar som alltid ställt upp och tagit hand om dem när jag har varit på semester. Och tro det eller ej, katter är ett trevligt sällskap. Man känner sig inte ensam när man sitter hemma och ugglar en fredagkväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0